lördag 13 september 2014

Nya Grytlappar

Det går inte fort och jag hinner inte mycket, men nu har jag äntligen ett par grytlappar färdiga. I gröna och rosaröda toner den här gången. Ett par snarlika är halvfärdiga.

Nästa söndag är det Höstmarknad i Klockrike och jag jobbar så mycket jag hinner för att ha nåt att sälja då. "Tyvärr" är det högsäsong och massor att göra på jobbet så jag hinner inte sy så mycket som jag hade önskat. Men lite till ska jag hinna! 

Här är en del tyger nya och en del återanvända. Det vit-och-grönrutiga är t ex en barnklänning och det med klöverblommor är också ett gammalt barnplagg. De fina vävda banden som är hängare finns i shoppen på arbetets museum i Norrköping. De har massor att välja på i fina färger. Och hela museet är värt ett besök!





Min gamla symaskin har inte många roliga finesser men det finns ett par dekorsömmar att välja på. Ibland funkar det inte alls men idag funkade det toppen så en av quiltsömmarna fick bli en vacker dekor runt mittblocket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar