fredag 19 september 2014

Symaskinen går varm!

Oj, vad symaskinen har fått jobba hårt senaste veckan! På söndag är det den årliga Höstmarknaden här i Klockrike, där jag ska stå och försöka sälja mina alster. I år är det mest sytt, men jag tar med mig lite målat som jag har kvar också, men där har jag inget nytillverkat. 

Jag har gjort mycket grytlappar, lite brickdukar, ett antal ljuslyktor och sedan har jag lite lyckohjärtan och lavendelpåsar sen tidigare. Så nu har jag nog så det räcker. Nu ska det bara prismärkas och packas ner. För att sedan packas upp två hundra meter härifrån...

Om man vill veta mer om tygerna får man gärna fråga! Oftast finns det ett par gamla tyger med i varje grytlapp, allt från barnens favoritkläder till gamla örngott eller gardiner. Ett tyg jag börjat använda är från barnens barnvagn! 

Jag tycker det är kul att återanvända och skapa nytt av det gamla och skulle önska att det fanns nåt gammalt och Nött med i allt, men det funkar inte jämnt. Ibland blir det bara Nytt.

Här kommer en lite bildkavalkad med lite smakprov inför söndag. Kom gärna och hälsa på mig! :)



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar