torsdag 15 augusti 2013

Ljussken

Nu börjar det bli mörkare om kvällarna. Är det inte egentligen ganska härligt?

Hur skönt det än är med sommar och värme så älskar jag hösten. Att få klä på sig mera kläder. Varma sockar och tjocka tröjor och kura in sig i en filt i soffhörnet med en god bok eller en bra film. Eller att tända en brasa i kaminen och njuta av den härliga värmen som blir av det. Eller att få tända en massa ljus inomhus. Och för den delen också utomhus. Det har jag längtat efter!

Häromkvällen var det regnigt och lite ruggigt och då tände vi ljus inne för första kvällen på mycket länge.

Ljuslyktan har min mans gamla moster tillverkat en gång för länge, länge sen. Jag tror att hon har klippt mönstret i nån slags bleckplåt eller liknande.

Jag älskar ljuslyktor med genombrutet eller graverat mönster så att det kastar skuggor med vackra mönster när de är tända. Precis som den här!

Nu ser jag fram emot många mysiga kvällar framöver med ljuslyktor eller brasor tända. Men först vill jag hinna bada ett par gånger till och njuta lite mer av sommaren som faktiskt inte är riktigt slut än.

Augusti är den bästa och vackraste tiden med lite av både sommar och höst på en gång!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar