lördag 14 juni 2014

Lupiner, lupiner

Jag älskar verkligen lupiner!

En del kallar dem ogräs och jag har förstått att de (lupinerna alltså) är väldigt aggressiva i sin framfart och hämmar en del andra arter som kanske till och med dör på lupinens bekostnad. Och är det så så är det naturligtvis tragiskt.

Men det kan inte hjälpas, jag älskar lupinerna ändå! De är så vackra. Nästan överdådiga. Och det finns en sån mångfald. Inte en är den andra lik. 

I år har jag hunnit med tre omgångar med lupinbuketter. Det här är två av dem. 


Lupiner ihop med hundkäx, eller om det är kirskål... 


Lupiner i hobbyrummet, på min nya höga pysselbyrå som är perfekt förvaring för olika papper med sina många, grunda lådor. 



Jag älskar den här gamla mjölkkannan ihop med lupinerna! Tidigare har jag bara använt den till små minijulgranar eller möjligen påskris men nu tycker jag den är perfekt som lupinvas. Förr om åren har jag använt en grön glasvas till lupinerna men den här är nog bättre! Glasvasen ser ni i nåt inlägg från juni förra året. Jag kan tyvärr inte länka det nu men den kommer garanterat komma på fler bilder framöver den också. 

Passa på att njut av de sista lupinerna nu, innan de blommat över. Men då kommer det snart andra blommor att glädjas åt istället. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar