måndag 23 juni 2014

Midsommarkransen

När barnen var små hade jag som ambition att göra kransar till tjejerna varje midsommar. Nåt år fick även sonen en krans, när han ville det! 

Men vissa år har jag helt enkelt inte hunnit och tjejerna är rätt stora nu. 

Så i år hade jag inte tänkt göra några kransar men så frågade jag 11-åringen och hon ville ha en krans. Klart hon ska få en då!

Blommor hade jag redan plockat. Blåklint växer det fullt i varenda vägkant här numera och rödklöver har jag ett ställe där jag vet att det växer varje år. Och prästkragar har jag hela trädgården full av då gräsklipparen strejkar...

Så dottern och jag bytte tjänster på midsommaraftons förmiddag och jag gjorde krans och hon dekorerade tårtan. Min egen krans fick jag göra i bilen på väg till firandet, men det gick också bra. 

Och så här fina blev vi!


Men det är ju onödigt mycket jobb för att ha kransen ett par timmar och sedan bara kasta den. Så nu lever min krans vidare som bordsdekoration på köksbordet. Och idag är det måndag och den är fortfarande fin. 

Så glöm inta att vattna din krans nästa år så får du glädje av den lite längre. 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar