tisdag 17 juni 2014

Pionfrossa

Nu är pionerna som vackrast. I alla fall hos min granne. Mina vita (fem blommor på min tre år gamla planta) är redan överblommade. De mörka bondpionerna gav upp för flera veckor sedan men de rosa doftpionerna blommar ännu.

Men det är ju de vita som är de vackraste! I mitt tycke. 

Så jag blev överlycklig över sms:et från "granntanten" (kärleksfullt uttryckt, hon är yngre än jag, men vi lånar saker av varann och ser om huset, som granntanter "ska" göra) att jag gärna fick plocka pioner när jag ser efter deras hus nu ett par dagar. 

Och ja, det är nästan så jag skäms när jag ser buketten. Men tilläggas kan att de har tre enorma buskar med dessa ljuvliga blommor och det syns inte ens att jag tagit några. 

Men här i min hall syns de och sprider lycka och glädje med sin fantastiska doft!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar