måndag 18 augusti 2014

Tovade väskor

Mitt märke "Nytt & Nött" handlar ju om att återbruka, ändra och återanvända, till stor del.

Självklart syr jag nytt av bara nya tyger, som grytlapparna jag visade här om dagen. Men det är allra roligast när man kan få ihop gammalt och nytt och använda t ex gamla spetsar från trasiga örngott, monogram från utslitna handdukar och liknande, som det du ser i blogghuvudet. Sådant gör jag gärna på beställning om du har något trasigt som du ändå vill ta till vara på. 

Jag har gjort några väskor som kombinerar nytt och gammalt. Själva väskorna är köpta på rea hos en av de stora hobbyleverantörerna. Sen har jag sytt på diverse utsmyckning i form av gamla knappar och band, spetsar och gamla virkade dukar, antingen fyndade på loppis eller ur släktingars gömmor. 

Först syns framsidan och sedan baksidan på samma väska. Stor rundad väska 200 kronor och liten rektangulär 175 kronor. Grunden här är en tovad väska som har foder och dragkedjestängning med en fin liten tovas boll att dra i. 

Sist syns två små väskor av papperssnöre med dekor av gamla knappar och band. De har knäppning av sidenband och passar små söta prinsessor. Eller varför inte som en kul aftonväska en utekväll? Du blir garanterat ensam! :) De två rosa kostar 125 kronor. 

Ber om ursäkt för den usla kvalitén på den sista bilden...





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar