tisdag 7 augusti 2012

Mobilfodral

Jag har skaffat mig ett mobilfodral i senilsnodd! Sådär så man kan hänga den om halsen som man kan göra med sina läsglasögon om man brukar ha en tendens att tappa bort dem.

Nu är inte mitt problem att jag brukar tappa bort min mobil, men jag har kjol ganska ofta och de har inte alltid fickor. Och att stoppa mobilen i bh:n som jag sett en del göra känns inte helt bekvämt. Kanske för att jag har en byst som fyller ut bh:n eller helt enkelt för att det känns skumt att fiska ner handen i urringningen när det ringer och man är bland folk? Jag vet inte. Men jag har saknat nånstans att göra av mobilen.

Och jag hade en del fina tyger liggande som jag ville göra nåt med. Och ett fint väskmönster hos "Tilda" (Panduro) som jag ville prova. Så då gjorde jag en kombination och modifierade mönstret så att det skulle passa min mobil i stället för att bli en handväska. Det tog inte mer än en knapp timme så det är nåt jag kan tänka mig att göra igen, i nån annan variant.

Jag tycker det är så fint med volanger! Och inte var det svårt heller så det ska det absolut bli mer av framöver. Man kan ju ha dem på kuddar, kläder, gardiner, grytlappar, dukar, handdukar... Allt blir bättre med en volang - nästan...







2 kommentarer:

  1. Jättefin väska, jag får alltid släpa med mig handväskan överallt där jag har mobilen i. Som tur är så är min handväska inte så stor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min handväska är jättestor. Eller, jag har flera, i lite olika storlekar, men jag fyller de alltid för mycket så de känns jättestora och tunga. Och det känns fjantigt att släpa med handväskan in på fritids eller när man går på promenad. Ett lite mobilfodral passar mig mycket bättre. Det får nog bli nåt mer i nån annan färg också. Kanske lite diskretare i vitt eller svart, vi får se. /Ica

      Radera