torsdag 24 maj 2012

Mitt prickiga kök!

Här kommer lite bilder på lite prickiga saker i mitt kök. Och lite andra röd-vita saker som jag gillar.


Lite kakburkar som står på bänken i köket, "Tilda-burkar" från Panduro. Och en "fruktkorg" som bästa Gunilla Frennesson på JONOLI i Linköping har sytt. Inuti har jag en glasskål för att inte behöva tvätta tygkorgen så ofta. Den lilla fågelholken hittade jag i en nätbutik och jag bara kunde inte motstå den! Den är i plåt och kanske 4 cm hög. Den är underbar!


 Och här är en bild från théhyllan. Lite smått och gott och mycket rött. Hyllan är en vacker sak i trä som min svärfar gjort. När den är lite städad kommer en bild på hela hyllan.


Min rutiga röd/vita gardin, som egentligen är en julgardin. Men jag tycker så mycket om den så den får hänga uppe nästan året om. Ibland åker den ner till förmån för en lite ljusare kappa i blå/vitt/rött.







Och så en liten förvaringspåse i tyg som jag köpte i en nätbutik häromsistens. Den är så söt med sina pärlor på kronspetsarna, så den får också stå framme året om. Just nu gömmer den en russinburk.








Här är lite annat pynt, som jag sytt och som mycket väl skulle kunna platsa i mitt röd/vit-pyntade kök. Änglahjärtan gör jag på beställning, 65:-/st + porto. 



Såna här grytlappar har jag redan i köket, men för tillfället ligger de i tvätt. Används flitigt. Inte bara till jul!



Och de här två paren grytlappar hänger i min lilla butik, än så länge osålda, men de passar ju faktiskt riktigt bra hos mig själv så jag kanske skulle ta och hänga upp ett par där hemma och pigga upp tillvaron lite med? 100:-/par kostar de i alla fall.





Ja, det var lite grann från köket. Och lite annan röd/vit inspiration.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar