fredag 25 maj 2012

Nu är sommaren här!

Ja, äntligen känns det som om det är sommar i luften. Här om kvällen fick vi äntligen fram trädgårdsmöblerna och dukade upp till kvällsmat i det fria. På menyn stod hemlagade/grillade hamburgare som åts med god aptit.




















Duken är ett vackert tyg som jag hittade på rea i en tygaffär i Vadstena häromdagen. Jag hade ingen aning om vad jag skulle sy av det men för 25:-/meter slog jag till på två meter. Jag tyckte det var onödigt att tvätta det direkt, utan att ha använt det först, så nu ligger det ofållat på utebordet, som en fin sommarduk. Och kanske får den förbli det även efter tvätt? Man blir i alla fall glad av det somriga rosmönstret i fina blå/turkosa nyanser.

Och så kom poolen äntligen upp igår. Här är utsikten från mitt köksfönster:

Barnen hade kompisar med sig hem efter skolan och valde att bada i det iskalla vattnet medan poolen fylldes. Kan inte ha varit nån njutning, men de var nog i tre gånger så lite skönt måste det ju varit i alla fall.

Men själv vill jag nog att badtemperaturen ska krypa upp mot 25 grader innan jag vill i. Jag väntar alltså ett bra tag till!

Jag hoppas på många sköna kvällar och eftermiddagar på min altan i sommar! Hoppas ni också har en härlig plats att njuta på utomhus.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar