tisdag 25 september 2012

Banankaka

Bakade en underbar banankaka häromsistens. Brukar göra en enligt ett gammalt recept som jag hittat hos mamma men nu kände jag att den kanske kunde bli ännu bättre. Grunden är "en vanlig mjuk kaka" med ett par mosade bananer i. Jag brukar ofta "bröa" min form med cocos när jag gör sockerkaka. Det blir lite saftigare och barnen gillar det skarpt. Men nu bestämde jag mig för att ta det hela ett steg längre, jag tog ca en deciliter cocosflingor i smeten också. Och när jag ändå var i farten slängde jag i 100 g skållad och grovhackad sötmandel och 100 g grovhackad mjölkchoklad. Ibland har jag även kakao i smeten ihop med banan, men det struntade jag i den här gången eftersom jag ville att chokladhacket skulle framträda lite bättre. Kakan blev himmelsk! Men lite väl kladdig så jag ska provbaka den ett par gånger till innan jag ger er hela receptet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar