onsdag 7 november 2012

Att få en beställning

Det rör sig ju inte så jättemycket på pysselfronten just nu, även om det börjar lacka mot jul. Jag har helt enkelt inte haft tid. Jag har en liggande beställning på ljuslyktor och kuddfodral som jag inte hunnit med, men under de senaste veckorna har jag röjt mitt kombinerade syrum (och stryk- och tvättsorteringsrum) och skräprum (återvinnig, grovsoprum och allt som inte har nån naturlig plats) och gjort om det till syrum kombinerat med gästrum. Jag har röjt, röjt och röjt. Och kastat, sorterat och burit massor. Nu är det nästan klart. Gästsängen är inburen och bäddad och det är inte så många högar och kassar med saker längre. Men lite finns det kvar och det måste jag ta de närmaste dagarna. För på lördag ska gästrummet invigas. Av ingen mindre än svärmor. Då ska det vara mysigt, städat och fint!

Men det positiva med den här röjningen är ju också att symaskinen börjar synas igen. Och det finns plötsligt plats på bordsskivan i rummet att mäta, klippa och liknande. Och strykbrädan får plats. Kreativiteten börjar komma tillbaka! Så snart ska jag sy ljuslyktor, grytlappar och kuddfodral igen. Av härliga gamla slitna kökshanddukar och annat.

Men nu har jag precis packat den beställning jag fick igår, på fyra lavendelpåsar. Också sydda av gamla kökshanddukar. Men dessa hade jag redan klara, som tur var.

Påsarna är fyllda med vadd och egenodlad lavendel. Tygerna är rester av gamla slitna kökshanddukar med monogram som jag har återanvänt till att sy ljuslyktor av. Spetsarna är i vissa fall gamla, handknypplade eller virkade men i vissa fall är det nyköpta maskintillverkade. Jag tar lite vad jag råkar ha för tillfället. 25 kronor stycket kostar påsarna, i fall nu någon skulle vara intresserad. Bild på ljuslyktor och annat sytt av kökshanddukar hittar du här.

Det är naturligtvis rena drömmen att få beställningar. Så nu känns det så bra att syrummet nästan är färdigröjt så jag kan ta tag i det som har blivit liggande. Och att sen få paketera det lite snyggt när det ska levereras är lika kul som att slå in julklappar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar