fredag 30 november 2012

Adventspyntat

Visst är det en underbar tid som är här nu? När man får pynta så det står härliga till? Även de som normalt sett kallar sig minimalister eller i alla fall normala i sin inredning brukar drabbas av lite pyssel- och pyntfrossa så här års och det tycker jag är ganska befirande. Man får liksom släppa loss hur mycket man vill och det är rätt skönt. Man kan pynta varenda liten vrå, om man så vill.

Själv pyntar jag en hel del redan till första advent. Nästan så en del tycker att det är julpyntat, men jag släpper inte en tomte över tröskeln förrän ca 3 dagar före julafton, förutom då min Ledbergstomte från Hantverksgården, som bor bredvid symaskinsbordet i hallen året om, här hittar du bilder på honom och hallen, som det såg ut i somras. Särskilt mycket rött pynt tar jag inte heller fram till advent, förutom i köket. Och kanske i vardagsrummet där kuddar och filtar är röd/vita och ibland byts gardinerna till rödvita där och i sovrummet, men inte varje år. Annars brukar pyntet hållas i vitt, silver och kanske lite guld. Mycket blommor och mycket mossa. Och lite saker som glittrar, som prismor och liknande. Och änglar. Och så alla vita stjärnor i fönstret, så klart.

Sen fylls det på lite fram till jul. Nån liten minigran kan få komma in och så mer blommor.

Än har vi inte fått upp alla stjärnor och adventssljusstakar, nåt ska vi ju ha att göra i helgen också!

Så här ser det ut just nu, här hemma. De flesta bilderna är från hallen och finrummet, ljuskronan hänger i vardagsrummet. Det är svårt att ta bra bilder så här års. Ljuset är minimalt och det blir oftast inte bra varken med eller utan blixt. Man skulle behöva proffskamera och sen ta med lång slutartid, men så avancerad är inte jag, så ni får hålla till godo med det här. Hoppas det ger er lite adventsstämning i alla fall!














































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar