måndag 19 maj 2014

En vacker blombukett

Ni som känner mig, eller har följt mig på bloggen ett tag, vet vid det här laget att jag älskar blommor. Jag älskar dem ute i naturen, i en bukett på bordet, i en park, i en blomsteraffär, till och med i en flora eller på en tavla. Blommor är helt enkelt underbart med all sin variationer av färger, former och dofter.

Min make började ett nytt jobb för några månader sedan, och igår var det officellt välkomnande av honom och en annan kollega. Tyvärr kunde vi i familjen inte närvara av olika anledningar. Men maken blev ordentligt välkomnad och kom hem med en fantastisk blombukett! Som kanske till och med gjorde frun gladare än mannen...

Den duktiga floristen som står bakom buketten heter Thomas Malm och man kan bland annat se hans skapelser i Linköpings Domkyrka allt emellanåt.

Och just nu står alltså ett av hans alster och förgyller vår hall hemma. Hoppas den kommer stå länge!






































































Jag känner att bilderna inte alls gör buketten rättvisa, men det blir lätt så med mobilkamera och skum belysning. Hoppas ni i alla fall får en känsla av hur vacker buketten är. Och som om inte det vore nog så doftar den också fantastiskt!




2 kommentarer:

  1. OJ OJ vilken fantastisk bukett! Jag bara älskar de röda chilifrukterna som garnityr! ;) Jättevackert! Vilken lycka att få en sån bukett! De måste vara väldigt glada över att Erik börjar hos dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar också chilifrukterna! En annan kollega välkomnades samtidigt och där var det tydligen lime som dekoration i buketten. Det måste också varit läckert! / Ica

      Radera