torsdag 8 maj 2014

Mellan Hägg och Syren

Häggen blommar just nu som bäst. Och det är en väldigt kort och intensiv period. Jag tror nästan Häggen är den blomdoft jag gillar bäst. Ja, Syren, Äpple, Schersmin, m fl. är också fantastiska, men anledningen till att jag favoriserar Häggen är kanske att den är först? Och nu är man lite svältfödd på vackra blommor med underbara dofter efter den långa kalla vintern.

Så passa på att stanna upp och dofta på Häggens blommor. Njut ett ögonblick och var riktigt närvarande. Det ger en stund som du kan bära med dig länge. Naturen är fantastisk!




2 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen Häggen också. Både för att den är så vacker och skir och den doftar gott! Men min absoluta vårfavorit är Lönnen! De små limegröna blommorna doftar sååå ljuvligt! Älskar den doften!
    Syren däremot är för mycket tantparfym för mig! :)

    Ja, nu är det helg så nu kanske man har tid att njuta lite!

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anneli, Lönnen kan jag hålla med om att den doftar gott. Men syrenen gillar jag, trots tantparfymen. ;) Jag är lite svag för allt som doftar, så länge det är naturligt och inte konstgjort.
      / Ica

      Radera