onsdag 6 juni 2012

Kortbyxor

Idag har jag roat mig med att sy spets på dotterns kortbyxor.
För ett bra tag sen visade hon mig en sida på nätet med fina kläder, av bloggaren "foki". Hon designar kläder under märket "Fokiwa Brand" och där hittade vi ett par söta kortbyxor med spets. De hade ett gulligt blommigt tyg i mörkblått. Men att betala 1100-1200 SKR för ett par kortbyxor är lite väl häftigt. Nu rear hon dem för ca 500 men även det är i häftigaste laget.
Så jag har funderat och tänkt att det där skulle man väl kunna fixa själv på nåt sätt. Och idag gjorde jag slag i saken. Ett par avklippta jeans och lite spets och nån timme senare så har vi ett par kortbyxor som hämtade från vilken modeblogg som helst.
Och så är det ju också på nåt vis själva essensen av "Nytt & Nött": Att ta nåt gammalt, bra, och göra det ännu lite bättre!




1 kommentar: